elviraa

Alla inlägg under januari 2010

Av Elvira - 31 januari 2010 17:16

Tja!

För ungefär en timme sen kom jag hem från Stockholm, vi bodde på Fridhemsplan & det var hur mysigt som helst, men önskar att man kunde njuta fullt ut, men jag tål inte att vara med människor för länge, vilket kanske är lite synd. Hatar också sånna som tror att man är fem år & de är ens mamma, herregud! Om denne som jag syftar på läser detta, så förstår hon nog anledningen till varför jag visade henne det onda ögat gång på gång. Men man kan inte gå bra i hop med alla människor, eller hur? I vilket fall gick konserten bra & den är jag faktiskt nöjd med! Ikväll är det ju lite roliga program så jag kommer nog sitta bänkad framför tv;n & bara njuta av att få vara ensam en stund! :)


Have you ever tried to sleep with a broken heart?

Well, you can try sleeping in my bed ...

 

Herrå / Elvira   

  

Another day without your smile, another day just passes by but now i know how much it means for you to stay right here with me. The time we spend apart will make our love be stronger but it hurts so bad that I can't take it any longer.

I wanna grow old with you

I wanna die lying in your arms

Av Elvira - 27 januari 2010 19:28

Hejsan!

Idag har jag varit sjuk & det har inte varit annat än en skitdag! Kollade på filmen Candy som hanlade om ett par som knarkade & deras nerturer, inget positivt i filmen alls, vilket kan vara bra för att vara en film ibland, men den här var inte bra & om man inte läst baksidan så skulle man inte fattat någonting! Men som tur var hade Heath Ledger huvudrollen så den var ändå värd att kolla vidare på! Om jag minns rätt var det faktiskt ett år sen han dog i fredags & visst är det sorgligt men jag tror han uppskattas mer nu än när han levde, men så är det ju alltid "Man vet inte vad man har förens det är borta" & enligt mig är det ännu sorgligare i och med att det är så otroligt sant! Som Michael Jackson, nu när vi hör hans låtar lyssnar vi klart på hela, när vi förut, när han levde, tillät oss att byta låt! Eller har jag helt fel? Menar inte att han var sämre då än nu (öh?) men det är nog ett sätt man tänker på, att för att "hylla dem" lyssnar man klart, ser klart. I alla fal, i helgen ska jag till Stockholm! Vilket är awesome! Självklart ser jag fram emot det, men det finns ingen alls tid att shoppa osv men det blir nog en upplevelse att uppträda i konserthuset! På tal om Stockholm, igår valde jag ut några gymnasier som jag troligtvis kommer välja när det nu blir dags.


  1. Ett i Danderyd som jag inte minns namnet på, men kommer bli nära & bra när vi flyttar tillbaka.
  2. Södra Latins Gymnasiet.
  3. Fryshuset.

Hoppas på allt att det blir bra, det är viktigt för mig! Trots allt min framtid det handlar om ju ;)

Hoppas det finns nått skoj på tv nu, hejdå! / Elvira   

Av Elvira - 25 januari 2010 19:04

Hallu


Veckans artist tips är jag själv lite förvånad över att jag lägger ut på grund av att det egentligen inte alls är min stil, men vad gör de!? han är ju söt i alla fall :) Min syster tipsade om honom, läs hennes blogg http://juss.bloggplatsen.se/ . Förra veckans artist tips är fjortisarnas största idol Justin Bieber!


Justin Drew Bieber föddes i Stratford den 1 mars 1994. Justin var med i en sångtävling där hans familj & vänner inte hade möjlighet att komma & kolla så han spelades in & sedan lade han upp filmen på YouTube. Usher såg videorna & efter ett möte skrev Justin på kontraktet Island Records. Två av Justins låtar är på top 10 i New York just nu!

  


vi ses :) / Elvira   

Av Elvira - 25 januari 2010 18:48

Hejsan!

Idag gick jag upp klockan ett & tog halv tre bussen till Angelstad med Joakim & Dacke & tog ut hästarna en sväng. Det var riktigt kallt så mamma bjöd oss på donalds när vi kom hem. Sen gick vi in på City Gross en sväng & nu sitter jag här & har precis fått ett glädjande besked från Jonas!<3 Ikväll ska vi kolla på Spårlöst som vanligt, missa inte det!


Jag återkommer inom väldigt kort med förra veckans artist tips! / Elvira   

Av Elvira - 24 januari 2010 23:23

Häy

Jag har inte uppdaterat alls i helgen, vilket jag har lite ångest för. Men vad kan man göra när man har världens segaste dato, man orkar inte ens testa! Jag tänkte berätta om min helg som började i fredags, mammas födelsedag, 44år! Vi åt god mat & myste, på kvällen var det Super Sweet Sixteen för Jullan, ja det finns inte så mycket att säga om det än att vi var som ett gäng fjortisar som gjorde stan osäker. Men för mig var det allra viktigaste att jag & Jonas hade 5 månader, älskar dig <3 På lördagen åkte jag skidor hela dagen & på kvällen var jag på cafét & med Joffe & Frans långt in på natten, det betyder att jag är dödstrött idag så jag har helt enkelt bara legat i min säng & tänkt på allt möjligt vilket har kännts rätt skönt, jag tycker om att vara ensam ibland! Sen har jag kollat på Blåsningen & Johan Falk & sörjer just nu att det var sista avsnittet enligt mamma??? Kommer sakna Joel Kinnamans roll som Frank Wagner som helt enkelt var den snyggaste rollen! Har missat Veckans Artist Tips men det får bli en annan dag, har redan bestämt!

  

Joel Kinnaman som inte är så jättesnygg i sig, men rollen i Johan Falk & i Fergies  musikvideo "Big girls don't cry" är han ju helt.. ja ni fattar ;)


Herrå / Elvira   

Av Elvira - 21 januari 2010 23:28

Hellu!

Idag har jag haft två möten på bup, ena var med en psykriatiker & andra ett test angående min IQ, haha låter riktigt illa! Vilket det säkert är också. Pappa kom hem idag & jag fick min efterlängtade almanacka från Easypic.se, jag är nöjd! Har nyss varit & handlat mammas födelsedagspresent eftersom det är hennes födelsedag i morgon, grattis min älskade & ibland väldigt jobbiga mamma! Imorgon blir det fest för Jullan & jag kan knappt vänta, tralalalalaaaa!

Förresten, solariet i den kalla vintern nästa eller vad?

              


SES! / Elvira   

Av Elvira - 20 januari 2010 14:02

Hey

Väntar på bussen i skolans bibliotek just nu, ska ut till Angelstad & ta en runda med Rocky. Igår blev det parning för sista gången så nu hoppas jag hon är gravid   Satmaran till julskinka springer runt som en galning & jag är SUR!

Vi ses / Elvira   

Av Elvira - 19 januari 2010 10:46

Hejsan

Nu har jag SO i skolan, jag & Charly sitter här & snackar lite & han tipsade mig nyss om en låt som jag sitter & lyssnar på  (John Mayer). Nu ska jag kolla upp lite saker om mellankriget & 2:a världskriget, jippi! Ikväll ska jag ut till tiken & se om hon blivit gravid.


Ha det gött / Elvira   

Presentation


Jag heter Elvira & är nyinflyttad i en tvåvånings takvåning i Åkersberga. Hit flyttade jag i början på Augusti & går i Österåkersgymnasiet, SP1. I början på året fick jag diagnoserad ADHD som jag lider mycket av & här kommer jag skriva om mina tankar & kä

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards