elviraa

Alla inlägg under oktober 2010

Av Elvira - 27 oktober 2010 16:41

Hejsan!

Vi kollar på The Truman Show i skolan. Någon som sett den? Den är bra. Men det är läskigt..


Alla har vi våra konstiga tankar, fantasier osv, right? Mitt liv kretsar runt mina tankar & jag är säker på att det är jätte många som har det så. Mina tankar jagar mig & de plågar mig som fan. De stoppar mig på något sätt. Skulle aldrig klara av & skriva alla mina tankar här, det är för sjukt. Men just det här med The Truman Show är en tanke som jag alltid tänkt, så länge jag minns i alla fall! Truman är en man som föddes i en filmstudio i form av en ö. Han växte upp helt ovetande, i tron om att den världen han levde i var vanlig. Men Alla runt om honom, hela ön var skådespelare, allt som hände & sas, spelades in. Det var en film som pågick dygnet runt utan reklamavbrott. Alla kollade på honom, men han var som sagt helt omedveten om detta. Tänk, hans fru som han älskade så mycket hade valts ut för att vara just hans fru. Hon älskade inte ens honom. Det är rätt fantastiskt att se den här filmen för det är precis så jag känner, att jag är Truman, att alla vet vad jag gör, alla spelar med mig & bakom TV skärmar sitter de & skrattar åt att jag inte fattar, att jag inte anar något! Tänk om min familj, vänner & andra närstående, som jag litat på skulle vara skådespelare? Jag skulle aldrig stå ut med att någon jag faktiskt älskat bara spelat ett jävla spel med mig & mina känslor. Det värsta skulle vara att de ljugit för mig, att de ens kunnat ljuga för någon som egentligen var ensammast i världen & aldrig träffat en äkta vän eller ens sin riktiga mamma eller ens sett världen.


Av Elvira - 23 oktober 2010 22:43

Everytime I go to sleep

It feels like you're there

'Cause you touch me

See me & feel me

But you can't hear me

'Cause baby, I'm dreaming

Av Elvira - 23 oktober 2010 12:13

Hej, här kommer en bild på en liten unge från kull nummer två.

  

Av Elvira - 22 oktober 2010 11:41

Stoltheten har fått så många slag nu, den ligger trasig på golvet.

Precis som 2 glas & precis som jag.

Jag kan inte påstå att det var något ovanligt som hände igår, men det gör ont ändå.

Vart är jag nu, kan någon säga mig vart jag står?

Jag är så trött på att vara jag.

Närvaron av ADHD'n spökar fortfarande här, den kommer aldrig lämna mig ensam.

Det är det enda som aldrig kommer lämna mig ensam.

Jag försöker att intala mig att den inte finns, jag försökte döda den. Den har tagit över mig & dens röst tar ifrån mig alla mina känslor. Men ilskan & aggressionen lämnar den kvar. Sen hånler den åt mig, den smäller mig på käften & kastar ner mig i leran. Om jag kunde röra vid den, skulle jag sätta naglarna i den, jag skulle sparka den i magen & njuta av att den hostar blod. Jag skulle bränna den på eld, skulle låta den brinna själv i helvetet, spotta den i ansiktet innan jag vänder mig om & går.

För 2 år sedan förlorade jag min mamma & med tanke på att hon var bandet mellan mig & resten av världen så förlorade jag allt. Det enda som håller mig kär är den jävla skuggan av mig som kallas handikapp & funktionsnedsättning. Min familj kan inte vara ärliga mot sig själva, jag vill döda dem, ändå säger de att de älskar mig. Jag önskar att de skulle kunna ta sig ur lögnen de lever i, för deras skull. För de förtjänar bättre. Jag önskar de förstod att jag inte är en del av dem & att jag aldrig kommer bli det igen. Har ingen berättat för dem att jag inte andas? Att det inte går att laga mig längre. Jag är trasig, jag ligger på golvet med min stolthet & 2 glas från igår. Det finns så mycket som inte läker med tiden.

Av Elvira - 17 oktober 2010 02:20

"Player är för nybörjare, kärlek är för proffs!"

 

"utsidan ger insidan en chans, medans insidan ger utsidan sin glans"

Av Elvira - 16 oktober 2010 23:06

Jag, Janna, Danne & hundarna har varit ute & vandrat idag. Det var riktigt mysigt faktiskt. Efter det åkte vi till deras häst & nu sitter vi mätta efter kvällsmaten & kollar på film. Mysig helg, imorrn åker jag hem här i från Norrköping. Vill att det ska vara höstlov snart, orkar inte med att gå till skolan 5 dagar i veckan, vill ha en liten paus!   

  

Av Elvira - 15 oktober 2010 23:16

Jag vill bara hedra Minnah med ett inlägg, då hon förtjänade att komma längre än så här. Varför bara se tabben? Tänk på hur starkt det var att komma vidare & göra resten av låten perfekt!

  

  

Presentation


Jag heter Elvira & är nyinflyttad i en tvåvånings takvåning i Åkersberga. Hit flyttade jag i början på Augusti & går i Österåkersgymnasiet, SP1. I början på året fick jag diagnoserad ADHD som jag lider mycket av & här kommer jag skriva om mina tankar & kä

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards