elviraa

Alla inlägg under februari 2010

Av Elvira - 28 februari 2010 18:39

Sista lovdagen, önskar att jag kunde få en vecka till så jag skulle vara helt utvilad. Men men, jag har försökt gjort lovet så roligt som möjligt, samtidigt som jag försökt sova ordentligt! De flesta dagarna blev det från 4 -12 ungefär, anser att det är rätt okej! Igår var jag inte med Mikkel för han kunde inte komma in till stan så jag var med Elin (som vanligt) & visst var det lite dött, men det var kul ändå, stack upp & kollade på film en stund hann vi också med. Idag har jag & min familj åkt till Växjö & handlat lite sen var vi & åt på Subway, mmmh, älskar't! Sen har det inte hänt så mycket. Sitter & surfar runt just nu & lyssnar på bra musik <3

  

Av Elvira - 27 februari 2010 12:35

Vilken galen natt det blev, jag hade otroligt trevligt! Dock skulle Mikkel sova här men jag blev fyllesur på honom & stack hem & däckade i soffan så han stack hem för han trodde inte han fick komma haha. Ikväll blir det samma sak tror jag, ut på stan med kompisar & bara springa runt! Tror jag ska va med Mikkel men får se vad han säger, om han kan komma in till stan & så.

Av Elvira - 26 februari 2010 18:42

Hej , vaknade klockan 2 ungefär men har inte hunnit blogga! Ikväll ska jag & Elin hitta på nått förhoppningsvis kul. Ska möta henne klockan nio ungefär & vi ska äta på adonis sen är det bara att hänga runt & se sig omkring. Vem vet, vi kanske hittar en fest eller nått. Jag har redan börjat dricka lite vodka & cider så det ska nog få fart på mig! Ha en trevlig fredagskväll, puss


Jonas & jag är största fanen av familjen Andersson

http://www.youtube.com/watch?v=kN4ycd0ui2E&feature=related

Av Elvira - 26 februari 2010 00:37

There's a girl in my mirror

I wonder who she is

Sometimes I think I know her

Sometimes I wish I did



I can't believe it's what I see

That the girl in the mirror

The girl in the mirror

Is me

 


Av Elvira - 25 februari 2010 22:03

Jag älskar djur, alla djur! Dock är det inte alltid jag är så förtjust i deras ägare. Det här inlägget riktar jag mot hundar & hundägare. Ingen hund föds agressiv, de föds med olika personligheter som allt annat, men det är ägaren som gör hunden agressiv. Jag är så trött på att man har hundar som är för starka & helt enkelt inte uppfostrar dem! Man får ett så mycket roligare & lättare liv med sin hund om man lägger ner tid då & då & visar vad den får & inte får. Jag ska berätta om tre händelser som har förstört för mig & mina hundar.


1. Jag tänker inte säga namnet på hunden, även om jag alltid kommer minnas det. Det var när jag bodde i lägenheten & vi var ute & lekte på gården med våra hundar (Dacke & Samira) Samira var min & Dacke var en liten valp & var Jossans. Sen kom en man, som vi kände till redan innan. Han hade med sin vanliga kamphund & hon drog mot oss  & det värsta var att han lät henne. När hon kom fram till min hund, morrande & sur bet hon min hund. Det har faktiskt satt djupa spår i min själ med tanke på att den hunden betydde allt i mitt liv. Nu är min hund död, Samira alltså. Sen för några år sedan skulle jag & pappa gå till hans jobb & hämta hans cykel på natten för vi hade varit i stan med tanke på att det var Ljungbydagarna. Tror ni inte att samma jävla hund kom mot oss, skällande, lös, mitt på vägen. Eftersom hon bitit min hund blev jag sur av att ägaren inte lärt sig, så jag gick emot hunden och sparkade mot henne. Inte för att skada henne utan för att hon skulle sticka där ifrån. Istället högg hon efter migg & kom morrande mot mig. Sen kom, som tur var, hennes jävla ägare & tog med henne, utan en ursäkt. Sen dess, när jag sett honom med sin hund lös har jag alltid kommit fram till honom & sagt till honom att han ska sätta koppel på hunden med tanke på vad hon gjort & han lät henne göra. Hon har jagat mina kompisar när de cyklat + mycket annat. Jag tycker hon är en fara för alla här & med tanke på att hon har saxbett så kan hon skada någon rejält om hon väl får tag ordentligt.


2. En liten spaniel eller vad det var kom springande mot mig & Dacke när vi var på väg från affären. Jag tänkte att detta skulle bli en lätt match, så jag sparkade också mot denne, men nått hände & jag ramlade & knäckte benet så att jag inte kunde resa mig igen, hunden hade bitit i min & var agressiv. Dacke var snäll ända tills jag ramlade då, för då ville han såklart försvara mig. Så han tog tag inacken på hunden & höll den så. Jag ska inte ljuga, han gjorde faktiskt det! Ägeren stod fortfarande vid sin infart & ropade på hunden. Då skrek jag "OM DU VILL HA DIN HUND LEVANDE SÅ FÅR DU FAN KOMMA & HÄMTA DEN SJÄLV" & då fick han fart på benen, han tog upp sin lilla hund & "tröstade honom" Sen kommer vi till det värsta, HAN GICK. Ett "krya på dig" fick jag där jag låg. Jag hade lillebror på fem år & en hund med mig. Tack för detta! Dock fick jag skjuts av en snäll granne & vi åkte till akuten. Dagen efter fick grannen en fin blomma av mig & hundägaren fick en rejäl utskällning av min mamma. Detta tjänade jag 1000 kr på, med tanke på att mina byxor gick sönder, men det var då det minsta han kunde ge mig.


3. Detta fick allt att rinna över kanten, det hände för en timme sen när jag var ute med Dacke en långis. Jag träffade Mimmi & vi snackade. Sen kom ett par (?) med en kamphund & en annan rätt stor hund, i Dackes storlek. Kamphunden började morra & nästan vråla när han fick syn på Dacke & jag sa till Mimmi "De där hundarna skulle jag inte vilja ha på mig.." Kvinnan som höll den andra hunden gled en bit efter sin dragande hund sen släppte hon & den sprang mot mig & i min förtvivlan skrek jag "SNÄLLA GÖR INTE SÅ HÄR MOT MIG" Hunden kom närmare & jag mosade in Dacke mellan en cykel & snövallen brevid. Kvinnan stod kvar på andra sidan vägen & det komiska var att både kvinnan & mannen skrek "Han är bara en valp" Jag höll ju på att tuppa av, är det en ursäkt? Om man har en nio månaders valp som är för stark för en så kanske man skulle fundera på sitt val av hund. Eftersom hon inte kom så skrek jag tillbaka "Kanske det, men min hund är agressiv" & då fick också hon fart & hämtade sin LILLA valp. Sen gick de!


Som ni märker, så sa ingen av ägarna ens förlåt. Vilket verkligen är en liten sak att begära enligt mig. En annan sak om man ramlar & hunden springer, men om man inte har något koppel eller hunden är för stark för en då ska man fan ha en jävla kontroll på sin hund. När jag åker till hundklubben släpper jag min hund & det händer att han springer från mig mot min vilja, han är inte felfri & han SKA inte springa ifrån mig! Men om man åker ut dit så tar man faktiskt en risk! Men inne i stan så tycker jag att man ska ha koll & inte låta sånt här hända. Dessutom ska jag bara säga, att jag har inget emot "kamphundar" tycker de är otroligt söta, men det är lättare att beskriva dem så!


Har hänt att mamma & pappa varit ute med Dacke & småhundar på typ 5kg morrar & atackerar honom, även om hundarna är små så sätter det sig på hans psyke.


Samira blev attackerad av en Rottweiler när hon var liten, det satt i resten av hennes liv. Tänk er att bli nerslagna & misshandlade, det sitter i, samma sak med hunden, även om den i vanliga fall inte har så långt minne så minns den vissa saker för resten av dens liv!


Liknande händelser har hänt, som de tre jag nämnde, men det är gånger då jag förlåtit ägarna av olika anledningar med tanke på att de verkligen försökte hindra händelsen. Den där grejen då jag skrek att min hund var agressiv är absolut inte sant, inte från början i alla fall. Men eftersom så många liknande händelser inträffat så många gånger har Dacke blivit agressiv tillbaka om den andra hunden är agressiv. Sånna här saker har förstört min hund för resten av hans liv.

  

Min Dacke som är stor & stark, dock inte så stark att jag inte klarar av honom.

Av Elvira - 25 februari 2010 19:36

Har inte hunnit blogga för jag har varit i växjö med "perkern" Mikkel, Bella, Albert & Hanna, vi åt på en pizzeria & sen gick vi runt & kollade på saker. Köpte ingenting förutom småsaker, men jag hade en trevlig stund & det kändes som de andra också hade det =) Nu är jag helt slut, fortfarande mätt av kebabtallriken jag köpte så blir nog ingen kvällsmat för min mage. Har precis varit ute med Dacke & det var roligt som vanligt, ska ta en längre promenad med honom senare ikväll, ingen brådska, jag är vaken & brukar ta min sista långis klockan 3! Men mysigast då, när ingen är ute, älskar det!

 

Av Elvira - 24 februari 2010 21:01

Visst, du är död men jag saknar dig

Jag tänker tillbaka & ser dig min kära, du & jag ett tag då vi alltid var nära

Bilder de finns på allting vi gjorde, du & jag tillsammans var finast på jorden

Jag tittar på dem nästan varje dag, saknar din kropp, dina andetag

Tänk så fint, jag var älskad & lycklig men ibland försvann jag & lämnade dig där

Jag kan inte fatta själv, jag stack, flydde från dig & de dagar vi haft

Du var fin, kan inte sluta tänka, kan inte vara ifrån dig utan länktan

Tänk den dagen då jag kommer hitta mig själv, ja, den dagen är då vi två blir ett igen

Kvällarna blir långa, nu när jag ska somna utan dig

Kan inte tänka på minnen för då tänker jag på att du & jag var ett men nu är så långt ifrån varann

Dina underbara ögon fick mig att sväva, vill ligga i sängen & hålla dig nära

Saker man saknar som håller oss nära, den där tiden då vi bara var vi

Din personlighet, ja, jag saknar den, du försvann & nu famlar jag bort

Mitt hjärta det slår för dig, kan inte klara mig själv jag behöver dig

Den dagen min kärlek till dig dör, är den dagen då stjärnorna slocknar, världen börjar knasa & planeterna att krocka

 

Tänk så mycket man kan tänka på av en låt.

 

Av Elvira - 24 februari 2010 20:52

Nu har jag varit ute med min älskade vovve! Släppte kopplet & gick så att han fick springa lite hur han ville. Vi hade jättekul, han & jag. Innan dess så tog jag en lång jätte varm dusch vilket jag älskar.. Har matat mina djur & ska mysa lite med var & en lite senare.

Presentation


Jag heter Elvira & är nyinflyttad i en tvåvånings takvåning i Åkersberga. Hit flyttade jag i början på Augusti & går i Österåkersgymnasiet, SP1. I början på året fick jag diagnoserad ADHD som jag lider mycket av & här kommer jag skriva om mina tankar & kä

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards