elviraa

Alla inlägg under december 2010

-

Av Elvira - 31 december 2010 17:42

 

GOTT NYTT ÅR

Av Elvira - 31 december 2010 15:10

Sitter & tänker på dig medans James Blunt spelas i hörlurarna, du älskade honom & jag undrar om du fortfarande gör det? Du är så fin i alla mina minnen.

Du skrev till mig igår, du undrade hur jag mådde. Hur kom det sig? Kanske bryr du dig fortfarande även om jag är den som kommer sist? Jag kom i tanke om dig i morse då jag låg i sängen & mådde så jävla dåligt. Du försvann så jävla fort förut & vad jag förstått så var det det du ville, eller i alla fall det du valde. Du lärde mig en sak med det, man ska inte skita i sina vänner för en kille. I det här fallet är jag vännen & jag skulle aldrig vilja såra mina vänner som du sårat mig. Fast cred till dig, du gjorde det på ett fint sätt. Du försöker & jag vet att det är svårt. Kanske var våran vänskap inte så betydelsefull för dig som den var för mig. Du är en av de finaste i världen & den absolut snällaste tjejen jag mött. Fan, jag hade glömt allt det här, egentligen har jag glömt allt om oss, men jag vet vad du betydde för mig då. Jag vet inte vem du är idag, men jag vet att jag alltid funnits för dig, jag vet att jag alltid kommer finnas för dig. Det är ett fel jag gör & jag vet att jag kommer göra, bara för dig. För hur jävla mycket du kastar mig i avgrunden så kommer jag stå & fånga dig när du väl faller. Jag saknar dig, även om jag inte vet vad det är med dig som jag saknar. På ett sätt förtjänar du det kanske.

 

And I still hold your hand in mine when I'm asleep..
  

Av Elvira - 27 december 2010 20:30

... Snart hemma alltså. Skönt!

Den här "semestern" eller vad man ska kalla det har varit bäst. Är så nöjd med allt!!!  Puss

 

En bild på mig & Jossan från ONE i helgen, ser ni oss?   

Av Elvira - 26 december 2010 18:33

Hej,  wazzup?

Det var länge sen jag bloggade nu, har inte haft något ordentligt internet. Är hemma hos mormor & morfar nu, fortfarande i DK alltså. Igår var jag & Jossan på krogen, det var nice. Klockan 12 drog vi till typ ett diskotek(?) som hette ONE. Vi dansade där till klockan fyra sen gick vi hem. Vi ville gå till en mack & köpa Ostepops men inget hade öppet, vår älskade turkkiosk har nämligen stängts ner. Jag la mig i sängen klockan 5 & sov till klockan 14. Häh. Nu sitter jag, har fått tag på mina Ostepops, ätit julmat för tredje dagen i rad & I love it. Dansk julmat alltså. Svensk är lite uttjatad + att jag inte äter köttbullar, prinskorv & janssons frestelse. Haha. Det jag ville komma fram till är att jag är mätt & belåten i alla fall, men det såg ni kanske på rubriken    Vad fick jag i julklapp då? Ja, jag kommer säkert missa något om jag rabblar upp det, men jag gör det så ni får ett hum.

 

  • Kläder - tunika(?), linne, byxor, leggins - Mamma & Pappa
  • Rakapparat - Ja, det låter kanske konstigt, men det är en sån för benen, armhålorna & bikinilinjen - Mormor
  • Lampa - Bordslampa, skit snygg - Morfar
  • Biljett - Konsertbiljett(?) - Farmor
  • Parfym - En som jag haft innan, luktar underbart - Farmor & Göran.
  • Väckarklocka - Haha, behövs!! - Emma & Emil
  • Jacka - Var & valde den själv, hihi - Jossan

Okej, jag vet att jag har glömt något men är inte hemma just nu som sagt, så kan inte kolla. Kan bara nämna att jag är otroligt nöjd med mina fina presenter. Det var så kul att öppna dem & se att det var något man behövde. Men självklart måste man dela ut ett pris till årets första plats. Den går faktiskt till...

 

TRUMMVIRVEL .......

 

MORMOR!

 

Blev otroligt glad när jag fick rakapparaten, så man slipper alla hyvlar. Den känns lyxig & fräsh. Superbra!

 

J

Av Elvira - 22 december 2010 12:20

I'm sorry for not being myself
For everything ending this way
Maybe I, maybe you could need this change
I'm sorry for
For everything

Jag står på en kant, som en bryggkant liksom

Jag velar mellan att slänga mig i havet & bli fri

eller stanna på bryggan, som är ett tråkigt men säkert ställe.

 

Att stanna hos dig kanske vore fel mot dig

Men att stanna hos dig har varit en självklarhet i 5 år nu

Jag har gjort något hemskt mot dig ur andras ögon sett

Men ingen vet vad det är du & jag har tillsammans, eller hur?

Det här är så jävla speciellt

Du är speciell.

Jag är speciell.

Vi är speciellt.

Tycker du också det?

Eller är jag bara en på miljonen som det verkar?

Varför ljuger du för mig? Varför är du ett jävla svin men samtidigt den jag älskar mest i världen.

Du är så jävla underbar, men är det bara inbildning?

Vad fan är det du gör mot mig & vem är du egentligen?

Jag hatar att jag älskar dig.

 

Frågan är, ska det fortfarande vara du & jag?

Ingen älskar oss tillsammans.

Älskling, om det ska vara du & jag så måste vi kämpa tillsammans & du måste i alla fall låtsas att du är berörd.

 

We're minutes away from saying goodbye for all of time
I'm seconds away from breaking apart

 

Av Elvira - 22 december 2010 10:47

På väg till Danmark, nice.

Av Elvira - 21 december 2010 15:00

GRRRRRRR...

 

 

 

 

  

Av Elvira - 21 december 2010 12:30

Sitter faktiskt hemma idag, jag är inte sjuk & inte ledig. Men jag har ingenting i skolan att göra idag så jag sitter här & väntar på att jag orkar dra ner till centrum & tvinga till mig en ny hostmedicin! Jag måste köpa en present med. Ikväll är det avslutning i skolan & jag vet inte vad jag ska ha på mig, inte morgonrock som nu i alla fall! Mamma ska till Danderyd & jag måste gå ut med hunden. Meningslöst inlägg. Check.

  

Dagens facebooktagg, ahahah

Presentation


Jag heter Elvira & är nyinflyttad i en tvåvånings takvåning i Åkersberga. Hit flyttade jag i början på Augusti & går i Österåkersgymnasiet, SP1. I början på året fick jag diagnoserad ADHD som jag lider mycket av & här kommer jag skriva om mina tankar & kä

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards