elviraa

Alla inlägg under januari 2011

Av Elvira - 29 januari 2011 10:46

Är i Norrköping, mys!

Av Elvira - 16 januari 2011 17:39

Det var länge sen jag slutade drömma

Det slog mig nu, att förr levde jag i mina drömmar

nu är mina drömmar sanna, fast med en annan man

 Jag älskar ju dig, första gången jag såg dig

det var som att jag snubblade pladask

& ba dog


Av Elvira - 15 januari 2011 11:14

Nu är det helg igen, någon mer som just love it!?

Av Elvira - 11 januari 2011 23:01

Det var på tiden, ellerhur!?

Nejmen är glad för päronens skull som slipper stå & diska för hand. Mig rör det ju inte, hatar disk osv. Ble

Haha, bjuder på sig själv?

Av Elvira - 11 januari 2011 09:53

... Vanlig morgon!

 

Mår alltid skitkasst på morgonen & denna är inget undantag. Tyck synd om mig!

Av Elvira - 10 januari 2011 22:13

Jag älskar kvällen/natten men kan inte njuta av vardagskvällar/nätter är jag vet att det är skola nästa dag. Känner en ständig oro & it's killing me!

 

I vilket fall äter jag rostat bröd + apelsinmarmelad & kollar på nyheterna. Haha, samma sak varje dag. "Flera miljoner människor döda i blablabla-Landet men eftersom jag & du som kollar på detta lever så avslutar vi med att visa vad det blir för väder imorgon." Humor!

 

Av Elvira - 10 januari 2011 20:10

Men jag minns det såväl
Varför kärleken brunnit
Utav olika skäl
Varför jag aldrig släppt det och aldrig gett upp
Trots min väg vart lång kantats med gupp
Jag stått utan för din port så många gånger
Så många brev många sånger
Minns varje ord, varje rad jag skrivit
En längtan så stor
Minns varje dag jag lidit
Har gått genom livet med en övertygelse
Att jag satt något spår
Som har haft betydelse

Aldrig besvarad aldrig tillmötes
En kärlek så varm utan den, vilket öde
Från vinter till vår
Sen sommar till höst
Trots att tiden vart svår så gav kärleken tröst
Hjärtan som slår
Vi står där vi stod
Minns det som igår
Första gången du log
Som om jag snubblade pladask
På marken och ba dog

Varje gång är som den första gång vi sågs
Även om det är över nu
Allting har förändrats
Men du finns kvar
Allt var svävande men nu så ser jag klart


Mina minnen höll mig uppe varje dag
Du är som att andas för
Jag gav aldrig upp dig när du försvann
Långa dagar blev till nätter sen till år

 


TAPPA HJÄRTAT I KNÄT

Av Elvira - 10 januari 2011 16:20

Stör mig verkligen på att det ska vara så jävla dyrt att åka tåg/buss. Om jag ska åka till någon av mina kompisar som bor i samma stad som mig kostar det 2 klipp i en remsa! Samma pris som att åka till Täby eller Vallentuna. Till Stockholm kostar det 3 klipp. En vuxen remsa kostar 180kr. Det är 16 klipp. Dvs att man kommer fram & tillbaka till Stockholm 2 gånger + 1 gång in igen. Det kostar alltså 70kr att åka fram & tillbaka till Sthlm! Kostar 50kr att åka till en kompis i samma stad! Vill även göra er uppmärksamma på att den resan tar 8min! Om jag, som ungdom (alltså lite billigare för mig) ska köpa ett terminskort kostar det 1400kr. Ja, jag behöver väl inte förklara. Ville bara säga att jag vill hem till min kompis just nu men har inte råd.

  

TROR ATT JOSSAN TAGIT BILDEN!

 

PURPLEJAMES.BLOGG.SE 

Presentation


Jag heter Elvira & är nyinflyttad i en tvåvånings takvåning i Åkersberga. Hit flyttade jag i början på Augusti & går i Österåkersgymnasiet, SP1. I början på året fick jag diagnoserad ADHD som jag lider mycket av & här kommer jag skriva om mina tankar & kä

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards