elviraa

Alla inlägg under augusti 2010

Av Elvira - 26 augusti 2010 17:14

Jag har en dröm, en framtidsdröm alltså.

När jag studerat klar skulle jag vilja starta ett eget företag. Alla som känner mig vet att jag älskar djur & har räddat en del behövande djur & det vill jag fortsätta med! Alla har väl sett "djurpolisen" på Animal Planet? Jag vill ha något liknande, fast här i sverige! I början ska det vara litet men med åren förhoppningsvis större. För sverige har ju också många ovårdade, misshandlade, hemlösa, behövande djur som inte har & aldrig kommer få någon hjälp, hjälp som de behöver. I början vill jag ha en veterinär som kommer ungefär en gång i veckan (beroende på hur mycket djur det finns där) & kanske någon vuxen som arbetar där tillsammans med mig. Har också tänkt på att det finns hur många småflickor & pojkar som skulle göra allt för att pyssla om djur på fritiden. Det skulle jag lätt tillåta & inte så att jag bara slänger in dem "gör det, gör det" utan de ska få mat & ha roligt om ni förstår. Jag vill också ha en stugby, eller i alla fall några gästhus där turister eller semestrare kan bo. Kanske ha någon häst med vagn som man kan boka in tid för. Min syster som kan mycket om datorer skulle kunna göra en hemsida & sitta i en reception. Förhoppningsvis skulle detta utvecklas mer & med & till slut bli känt & fler djur få den hjälp som de behöver.

Det finns bara en nackdel med detta & det är pengar. Den ständiga frågan. Jag måste kunna ge lön till de anställda, mat & medicin till djuren. Ska kunna försörja allt! Därför hoppas jag på att jag skulle kunna tvinga staten eller vart man nu frågar om sånt. För visst behöver man något sådant i sverige!? Jag tycker djur är jätteviktiga & har hört fler som tycker det. Jag hoppas på det här & jag önskar verkligen att det blir sanning en dag.

Av Elvira - 25 augusti 2010 18:49

För några år sedan började jag rida en häst som hette Samba, första gången jag red henne gick hon snett, hon kunde knappt trava & var osäker. Men efter 2 år kämpande, blod, svett & tårar, hade hon blivit min bästa vän & vi litade på varandra till tusen. Hon galopperade, hoppade. Ibland var vi ute i 5 hela timmar, & vi var bara vi, hon & jag.

Jag saknar henne.


Här är lite bilder på en häst som betydde jättemycket för mig, men som jag nog tyvärr inte kommer se igen.

 

Av Elvira - 25 augusti 2010 17:09

Hoppas alla förstår att det sms;et jag skrev upp i förra inlägget inte handlade om mig utan tog det från Felsms.com!

Av Elvira - 25 augusti 2010 16:33

Skola, skola, skola.

Jar är jätteglad för min skola, den är så fin! De enda problemen är, som är problem i alla gymnasier är, de långa skoldagarna. Har aldrig varit van vid såna & nu känns det som om jag skulle kunna sova i tre veckor. Jag slutade 15.45 idag i alla fall, några som hade språk steg 1 skulle sluta 16.55!! Det är helt otroligt. Det borde vara förbjudet!!!

I vilket fall, jag har precis mumsat i mig två mackor i hopp om att få lite mer energi, sen ska jag fixa till Joakims rum. Jag väntar lite med mitt eget med tanke på min beslutsångest. När mamma & pappa kommer ska vi äta & sen ska de på möte på min skola angående datorn jag ska få där. Så ser hela min dag ut. Längtar tills i morgon då det är musik i skolan, jag tycker om musik & har även sovmorgon till 10.00 Jippi! Nu ska jag sitta & vila här i kanske en timme, läsa bloggar & felsms.com haha. Vi hörs! Puss


Saker man inte vill veta om sina föräldrar! ;



Till: Mig
Sms: Längtar efter dig och din underbara fitta, du är fantastisk!
Svar: Fan vad taskigt att skicka fel pappa!

Förklaring: Fick detta av pappa, som förhoppningsvis skulle till mamma. Iallafall så var det skit klantigt. Pappa skämdes.


Av Elvira - 24 augusti 2010 23:30

Har valt ut några vanliga kläder, inga såna som man bara wooooow, men vanliga som alla borde ha.. & inte ha. Jag väntar fortfarande på att hitta de finaste kläderna som får en att tappa andan, har hittat ett par såna skor.. Dock finns dom inte i butik längre snyft. Men som sagt, vanliga kläder, lite tråkiga kläder, vardagskläder.

 

1. 4 par skor som jag faktiskt skulle vilja köpa just nu.

 

2. Jag håller med om att skorna här inte är jätte snygga, men det skulle kunna gå till ett par snygga stuprör! Jackan verkar helt underbar nu när det blir kallt! Men trots alla snygga kläder här så är kavajen min favorit. SNYGG!

 

3. Hörni, tänk inte ens tanken på de här kläderna! Usch! Långklänningar, nejnejnej. De enda som passar i långklänningar är höggravida kvinnor, ni andra, skippa det & särskilt i den färgen på bilden! Långa, vita, jeansshorts. Behöver jag förklara mer & samma sak en tunika som är mest lik en morgonrock.. Hm..

Av Elvira - 24 augusti 2010 16:41

Förresten, självklart ska ni få se mitt schema!

 

Av Elvira - 24 augusti 2010 16:21

Åhej åhå!

Nu är andra dagen avklarad på Österåkers gymnasium. I min klass är vi över 30 st! Det är väldigt mycket tycker jag, men jag tror det kommer gå bra. Skolan är helt nybygd & väldigt modern vilket jag tycker är jätte bra! Vi ska få en egen laptop & om man betalar 500kr per termin (dvs i 6 terminer) så får man den när man slutar 3;an & den kostar över 10.000 från början. Tycker det är ett bra erbjudande, för man får ju ha den som sin egen redan från början då, man behöver inte lämna in den på loven osv.. Jag ska betala & ha den som min i alla fall. Dock händer det saker hela tiden, allt utvecklas ju, som om tre år är den nog inte så bra som vissa andra, nyare datorer, men visst är det alltid en fördel att ha sin egen dator, även om den inte är den bästa! Men skolan verkar bra & vännerna lika så. Jag har ungefär 200 meter till skolan så de här dagarna har vi faktiskt gått hem till mig & ätit i röran som finns här. Vi var ju i Ljungby i helgen, tror inte jag sa det. Vi tog med lite fler saker hem, som skåp osv. Så nu är våran lägenhet helt i oordning igen & jag är så trött när jag kommer hem från skolan så jag lägger mig bara i sängen här med en seg dator som vi fått köpa av Jossan. Ja ja, vi lär ju höras lite senare! Kram på er alla.

 

Av Elvira - 23 augusti 2010 17:16

Nu är jag en gymnasiebrud, coolt va? haha.. Tiden går fort.. Vi kämpar i våra fina lägenhet & som ni vet så är det bara jag, Joakim, mamma & pappa som bor här nu då Jossan flyttat. Kram på er alla

 

Våran lilla Familj.. hihi. Bilden är från 2008

Presentation


Jag heter Elvira & är nyinflyttad i en tvåvånings takvåning i Åkersberga. Hit flyttade jag i början på Augusti & går i Österåkersgymnasiet, SP1. I början på året fick jag diagnoserad ADHD som jag lider mycket av & här kommer jag skriva om mina tankar & kä

Senaste inläggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards